Техничка школа Младеновац

техничар мултимедија

ШИФРА ОБРАЗОВНОГ ПРОФИЛА

BGML SB 4E27S

Циљ стручног образовања за квалификацију ТЕХНИЧАР МУЛТИМЕДИЈА је оспособљавање лица за снимање и обраду звука и слике, сервисирање уређаја за снимање звука и слике, креирање графике и анимације, скриптно програмирање и администрирање садржаја „web” сајта.

Неопходност сталног прилагођавања променљивим захтевима тржишта рада, потребе континуираног образовања, стручног усавршавања, развој каријере, унапређивања запошљивости, усмерава да лица буду оспособљавана за:

По завршетку образовања за овај профил, ученик ће стећи:

  • обавља снимање звука и слике
  • врши обраду звука и слике
  • сервисира уређаје за снимање звука и слике
  • креира графику и анимацију
  • врши скриптно програмирање
  • администрира садржај „web” сајта
  • наведе уређаје и додатну опрему потребну за снимање звука и слике
  • објасни сврху уређаја и додатне опреме коју користи за снимање звука и слике
  • наведе основне карактеристике звука и слике у дигиталном облику
  • објасни разлику између појединих формата датотека са звуком и сликом
  • објасни поступак инсталације одговарајућих софтверских алата (програма) за обраду звука и слике
  • објасни употребу одговарајућих софтверских алата (програма) за обраду звука и слике
  • наведе неопходне хардверске и софтверске компоненте за снимање, обраду и приказивање звука и слике,
  • објасни конструкцију и принцип рада различитих уређаја за снимање и приказивање звука и слике
  • објасни процедуру редовне контроле исправности уређаја
  • наведе најчешће кварове који се могу појавити и објасни начин њиховог отклањања
  • наведе основне карактеристике графике и анимације у дигиталном облику
  • објасни разлику између појединих формата датотека са графиком и анимацијом
  • објасни поступак инсталације одговарајућих софтверских алата (програма) за креирање графике и анимације
  • објасни употребу одговарајућих софтверских алата (програма) за креирање графике и анимације
  • објасни улогу скриптног програмирања
  • наведе најчешће коришћене скриптне језике
  • објасни структуру „web” сајта 
  • објасни употребу програма за креирање „web” сајта.
  • прикупи информације са терена на коме ће се снимати звук и слика
  • направи спецификацију потребне опреме
  • постави опрему и подеси је за снимање
  • сними звук и слику у складу са постављеним задатком
  • провери квалитет снимљеног материјала
  • демонтира опрему за снимање
  • инсталира софтверске алате (програме) за обраду звука и слике
  • увезе (импортује) датотеке са звуком и сликом у одговарајући програм за обраду
  • монтира звук и слику у складу са одговарајућим захтевом (задатком)
  • примени одговарајући „plug-in” програм у обради звука и слике
  • изврши контролу квалитета обраде звука и слике
  • извезе (експортује) датотеке у одговарајућем формату
  • контролише редовно (периодично) и по потреби исправност уређаја и додатне опреме за снимање звука и слике
  • дијагностификује кварове на уређајима и додатној опреми
  • отклања кварове или врши замену неисправних делова
  • инсталира софтверске алате (програме) за креирање графике и анимације
  • анализира садржај графике и анимације и прикупи одговарајући материјал
  • креира графику и анимацију коришћењем одговарајућег програма
  • тестира квалитет графике и анимације
  • извезе (експортује) графику и анимацију у одговарајућем формату
  • препозна потребу за скриптовањем
  • приступи процесу креирања скрипти
  • примени скриптовање одговарајућим програмским језицима
  • изврши контролу квалитета скриптовања
  • изврши анализу корисничког интерфејса „web” сајта
  • контролише исправност навигације на „web” сајту и врши корекције у случају грешака 
  • прикупи материјале за постављање на „web” сајт
  • објави одређен материјал на „web” сајту.
  • савесно, одговорно, уредно и прецизно обавља поверене послове;
  • ефикасно планира и организује време;
  • испољи позитиван однос према значају спровођења прописа и важећих стандарда у електротехници и електроници;
  • испољи позитиван однос према функционалности и техничкој исправности опреме и уређаја које користи при обављању посла;
  • испољи љубазност, комуникативност, флексибилност у односу према сарадницима;
  • ради у тиму;
  • решава проблеме и прилагоди се променама у раду;
  • испољи самокритичност и објективност при обављању посла;
  • испољи позитиван однос према професионално
  • етичким нормама и вредностима.